Resto VanHarte startte eind vorig jaar een samenwerking met Formitable, het online reserveringssysteem voor restaurants. Onze gasten kunnen voortaan makkelijker en sneller reserveren bij hun favoriete buurtrestaurant. Begin dit jaar gingen de eerste restaurants over op de nieuwe manier van reserveren. Inmiddels maakt zo’n negentig procent van de locaties gebruik van het nieuwe systeem. De rest volgt nog deze maand. Medewerkers, vrijwilligers en gasten zijn positief.
Polle Janssens, directeur-bestuurder Resto VanHarte: “Bij Resto VanHarte is het heel belangrijk dat de manier van reserveren laagdrempelig is: het mag geen belemmering zijn om gezellig bij ons aan te schuiven. Daarnaast moet het systeem ook gebruiksvriendelijk zijn voor onze medewerkers en vrijwilligers. Formitable voldoet aan alle voor ons belangrijke voorwaarden. De overgang naar het nieuwe systeem is dan ook heel soepel verlopen. Onze gasten zijn er inmiddels aan gewend en kunnen er goed mee uit de voeten.”
Raymond Wilders, CEO bij Formitable: “Bij Formitable geloven we dat samen eten mensen verbindt. We zijn daarom ook erg blij dat we kunnen bijdragen aan de missie van Resto VanHarte en op deze manier buurtgenoten bij elkaar kunnen brengen.”
De overgang naar Formitable sluit aan bij de nieuwe inrichting van de Resto VanHarte website waarbij elke stad een eigen pagina heeft met lokaal nieuws, lokale partners en de mogelijkheid om lokaal te doneren. Hierop staan ook de verschillende pop-up restaurants met informatie over de openingsdagen, de prijs, de contactgegevens en de Formitable app om te reserveren. Om de overgang naar de nieuwe manier van reserveren zo soepel mogelijk te laten verlopen ontwikkelde Resto VanHarte een online en gedrukte flyer voor alle gasten. Gasten die toch nog vragen hebben of liever telefonisch willen reserveren kunnen elke werkdag van 9.00 tot 12.30 uur terecht bij de reserveringslijn.