Op 18 februari 2018 opende Resto VanHarte Lelystad haar deuren. Ongeveer 10 gasten schoven aan voor het eerste Resto-diner. Inmiddels ontvangt Resto Lelystad gemiddeld 50 gasten per avond. Elke dinsdagavond wordt er gekookt door een fantastisch team van vrijwilligers, onder leiding van chef-kok Henk Kuipers. In een krantenartikel vertelt Restomanager Manon Geerlings over Resto Lelystad. Lees hier het artikel
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima bezochten Resto VanHarte samen met de Duitse bondspresident Frank-Walter Steinmeier en zijn vrouw Elke Büdenbender. Zij spraken met vrijwilligers, buurtbewoners en maatschappelijke organisaties over sociale verbinding, bestaanszekerheid en financiële gezondheid.